Prophet

Prophet, or Talking Ass?

Monday, May 9, 2011

Die vreugdes van 'n eenvoudige lewe...



Foto:  http://astrangerintheland.blogspot.com/


Die afgelope ruk het ek baie gedink oor die lewe. Daar is so baie perspektiewe op lewe. So baie verskillende opinies en teorieë.  En ek luister graag op blogs na verskillende mense se sienings, sonder om in argumente te verval, want ek dink niemand van ons weet regtig soveel as wat ons dink ons weet nie.

Ek het die afgelope ruk deur redelike diep waters in my persoonlike lewe gegaan.  Die lewe slaan my ook maar soms gat oor kop, en vir  'n plattelandse dominee is daar nie altyd 'n skouer om op te huil nie.
In hierdie tyd het ek weer 'n keer uit die boek Prediker gelees vir myself, en by 'n hele paar geleenthede vir ander mense.(So uiteenlopend soos die VLU se provinsiale kongres en 'n motorfietsrally!)

Daar is so baie dinge wat 'n mens nie weet nie. Die Prediker sê dit ook, hy noem dit telkens 'n gejaag na wind- selfs om wysheid en kennis bymekaar te maak. Maar daar in Prediker 9: 4 en verder word 'n paar mooi dinge gesê.
Dit wat vir my baie beteken op die oomblik, is die beeld dat ons ons brood met vreugde moet eet, ons wyn met blydskap moet drink, ons hare olie, wit klere aantrek, en die lewe geniet met die vrou vir wie ons lief het.

Die een ding wat oor en oor vir my uitstaan, is dat die lewe se grootste vreugdes in die eenvoudige dinge lê. Om daagliks brood te hê om te eet. Om tyd te maak om dit te geniet. Om wyn te kan drink, en geniet (sorry, al julle Bible-bashing geheelonthouers!) Ek het netnou die vier nefies se botteltjie rooi oopgemaak, en 'n glasie geniet terwyl ek 'n klompie van my nuwe vriende en vyande se blogs gelees het. En dit verskaf my groot blydskap- die wyn, en die meeste blogs...Daar is 'n hele klomp van julle wat ek om 'n vuurtjie in die Bosveld sou wou ontmoet, en 'n glasie saam met julle drink.

Die beeld van olie in die hare en wit klere is die teenoorgestelde van om te treur, met as in die hare en geskeurde klere. Om jouself te versorg, en 'n keuse te maak om gelukkig te wees vandag. Ja, ek weet daar is verskillende soorte depressie- ek het ook een van hulle. Ek voel vanaand al weer baie melankolies, sonder enige rede. Miskien dalk tog die dood van familie en vriende, wat nou ernstig begin tref.  My beste vriend se huis wat gister sonder 'n moeder was vir die eerste keer, dit blixem my baie hard.  Maar ons het ook keuses in hoe ons kies om op te tree- 'n tyd om te lag, en 'n tyd om te treur- Prediker 3.

Om die lewe te geniet met die vrou wat ek liefhet- dit is baie maklik, na 21 jaar van getroude lewe. Ek is liewer vir haar nou as daardie mooi herfsoggend by die Klipkerk in Bloemfontein. Sy voel nie so lekker vanaand nie en het vroeg gaan lê. Ek verlang na haar, en vriende, en soveel ander dinge, en daar is nie 'n goeie boek om te lees nie...
Die vrou wat ek liefhet is die ma van my kinders. Ek was vier keer saam met haar in die kraamsaal. Ek het vier keer die wonder van geboorte gesien, al was die een keer die absolute angs van 'n noodkeiser (hy is nou 11 en niks fout nie, dankie dat jy vra!) Ek was twee keer magteloos buite die teater waar 'n skraap na 'n miskraam gedoen moes word. Ek het die wêreld se respek vir my vrou, en ek dink sy is die beste ma wat my kinders ooit kon hoop om te hê. Gister het ek vir haar 'n vinnige ontbyt in die bed gegee (muesli en jogurt, maroelasap en rooibostee) net voordat ek mos hardloop om vir die gemeente te gaan nagmaal bedien. Ek het na kerk vir haar middagete gemaak: alweer kerriehoenderpotjie (ek weet darem hoe om een of twee ander dinge ook te maak) met  gemengde groente, aartappels en rys. Met 'n botteltjie Robertsons rooi, en sjokelade mousse en vla vir poeding.Om saam met haar, en my kinders om 'n tafel op Moedersdag te sit, en almal lewe, en almal is gesond- dit is genade! Vir my is dit baie kosbaar. Dit maak my 'n ryk man.

Ek kom dit al hoe meer agter- hierdie is die dinge wat die lewe mooi maak. Om in die elke dag se bestaan die klein wonderwerkies te kan raaksien, en dit te geniet. Ons brood, ons wyn, en die liefde van ons lewe. Nou gaan ek nog 'n glasie skink, na die New College Oxford choir luister, en dan styf langs haar inkruip.  Mag jy ook geseënd wees!

No comments:

Post a Comment